Verksamhetsområde

Make Your Move!

21.01.2019 kl. 14:21

Delta i dansprojektet Make Your Move!

Du som är 8-15 år gammal (född 2004-2011), tycker om att dansa och skulle vilja dansa i den direktsända MGP-finalen den 5 oktober, nu har du din chans! Make Your Move!

Projektet arrangeras av Finlands Svenska Ungdomsförbund parallellt med låtskrivartävlingen MGP 2019. Dansarna som blir valda kommer att arbeta med en professionell koreograf under Camp MGP-lägret i början av juni samt under dagarna före och under finalen som direktsänds i Yle Fem och på Arenan lördagen den 5 oktober.

Under våren ordnas det fyra uttagningar runt om i Svenskfinland där vi väljer dansare för Make Your Move. Oberoende av vilken dansstil just du gillar är detta en chans du inte vill missa. Make Your Move!

FSU står för alla rese-, mat- och logikostnader under projektet för de 10 dansare som kvalificerar vidare!

Uttagningar arrangeras på följande ställen:

Sö 17.3 i Vasa kl. 10:30-12:30 Kuula-institutet (Skeppsgatan 16)

Sö 17.3 i Esbo kl. 18:00-20:00 på Star Dance Studio (Gammelgäddsvägen 11-13C)

Lö 30.3 i Åbo kl. 17:00-19:00 på Dansskolan KDC (Multavierugatan 4)

Sö 31.3 i Mariehamn kl. 18:30-20:30 på Dunderdans (Godbyvägen 11)

Dansuttagningarna fungerar som danslektioner. Du behöver alltså inte förbereda något eget dansnummer!

Anmälningar skickas till mgp@fsu.fi. Det räcker med ditt namn och kontaktuppgifter, samt vilken dansuttagning du vill delta i. Platserna fylls i den ordning man anmält sig, så det gäller att vara snabb!